W kwietniu tego roku nasza szkoła wraz ze szkołami z terenu całej gminy już po raz kolejny przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Patronat nad tą prospołeczną akcją objęła, jak zwykle, Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii przy Urzędzie Miasta i Gminy w Siewierzu.
Hasłem przewodnim tegorocznej akcji było „Naskrzydłach przyjaźni czyli o relacjach” .
-
Poinformowanie nauczycieli o głównych założeniach kampanii. Przekazanie gronu pedagogicznemu informacje ze spotkania szkolnego koordynatora ds. kampanii ZTU z członkami Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Siewierzu.Przekazanie wychowawcom klas ulotek i materiałów dydaktycznych
-
Wywieszenie na szkolnej tablicy plakatów informujących o kampanii ZTU oraz ogłoszenia o konkursie dla uczniów.
-
Poinformowanie uczniów o przystąpieniu szkoły do kampanii ZTU. Uczniowie zostali zachęceni i zmotywowani do aktywnego udziału w kampanii.
-
Poinformowano Rodziców o włączeniu się szkoły w kampanię. Przedstawiono im jej cele oraz zaprezentowano planowane przedsięwzięcia. Ponadto wychowawcy przeprowadzili pogadanki na temat ,,Rodzina ,a grupa rówieśnicza” oraz ,,Słuchać, a nie tylko słyszeć”
-
Wychowawcy klas przeprowadzili cykl lekcji wychowawczych na temat ; kształtowania umiejętności współpracy w grupie, kształtowania więzi przyjaźni, poznawania samego siebie, budowania poczucia własnej wartości. Zachęcali do pozytywnego myślenia oraz mówienia o sobie i o innych . Ponad to promowali pozytywny sposób spędzania wolnego czasu.
-
Przeprowadzono zajęcia profilaktyczne z pedagogiem szkolnym;
- Ja i moja grupa” kl .VI,kl.IV
- Mój przyjaciel”kl.I;kl.III
- Ile jestem wart” kl IV; kl.VI
- Jaki jestem? Jaka jestem?-kl.I,III.
-
Zebrano prace konkursowe w konkursie plastyczno –litrrackim,,Na skrzydłach przyjaźni” które zostały ocenione.
Jury oceniało wszystkie prace według kryteriów:
-
samodzielność wykonania i wkład pracy,
-
wartość artystyczna pracy,
-
wiek autora pracy,
-
spójność przekazu wyrażanego interpretacją tematu konkursu,
-
ogólne wrażenie artystyczne,
-
oryginalność i pomysłowość prac,
-
opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów,
-
walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki),
-
estetyka wykonania,
W przypadku prac literackich ważna jest także poprawna pisownia.
8. Podsumowanie kampanii.
9. Przygotowanie sprawozdania i przekazanie go do gminnego koordynatora kampanii.
Mamy nadzieję, że również działania profilaktyczne podejmowane w przyszłości zaangażują wielu uczniów i skutecznie rozpowszechnią właściwe postawy.