• 28
    CZE 2017

  • Kategoria:Gminna Komisja Rozwiązywania PAiPN, Urząd

    SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KAMPANII PROFILAKTYCZNEJ "ZACHOWAJ TRZEŹWY UMYSŁ 2017" W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W SIEWIERZU

W kwietniu tego roku nasza szkoła wraz ze szkołami z terenu całej gminy już po raz kolejny przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Patronat nad tą prospołeczną akcją objęła, jak zwykle, Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii przy Urzędzie Miasta i Gminy w Siewierzu.
W kwietniu tego roku nasza szkoła wraz ze szkołami z terenu całej gminy już po raz kolejny przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Patronat nad tą prospołeczną akcją objęła, jak zwykle, Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii przy Urzędzie Miasta i Gminy w Siewierzu.

Hasłem przewodnim tegorocznej akcji było „Naskrzydłach przyjaźni czyli o relacjach” .
  1. Poinformowanie nauczycieli o głównych założeniach kampanii. Przekazanie gronu pedagogicznemu informacje ze spotkania szkolnego koordynatora ds. kampanii ZTU z członkami Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Siewierzu.Przekazanie wychowawcom klas ulotek i materiałów dydaktycznych
  2. Wywieszenie na szkolnej tablicy plakatów informujących o kampanii ZTU oraz ogłoszenia o konkursie dla uczniów.
  3. Poinformowanie uczniów o przystąpieniu szkoły do kampanii ZTU. Uczniowie zostali zachęceni i zmotywowani do aktywnego udziału w kampanii.
  4. Poinformowano Rodziców o włączeniu się szkoły w kampanię. Przedstawiono im jej cele oraz zaprezentowano planowane przedsięwzięcia. Ponadto wychowawcy przeprowadzili pogadanki na temat ,,Rodzina ,a grupa rówieśnicza” oraz ,,Słuchać, a nie tylko słyszeć”
  5. Wychowawcy klas przeprowadzili cykl lekcji wychowawczych na temat ; kształtowania umiejętności współpracy w grupie, kształtowania więzi przyjaźni, poznawania samego siebie, budowania poczucia własnej wartości. Zachęcali do pozytywnego myślenia oraz mówienia o sobie i o innych . Ponad to promowali pozytywny sposób spędzania wolnego czasu.
  6. Przeprowadzono zajęcia profilaktyczne z pedagogiem szkolnym;
    - Ja i moja grupa” kl .VI,kl.IV
    - Mój przyjaciel”kl.I;kl.III
    - Ile jestem wart” kl IV; kl.VI
    - Jaki jestem? Jaka jestem?-kl.I,III.
  7. Zebrano prace konkursowe w konkursie plastyczno –litrrackim,,Na skrzydłach przyjaźni” które zostały ocenione.
Jury oceniało wszystkie prace według kryteriów:
  • samodzielność wykonania i wkład pracy,
  • wartość artystyczna pracy,
  • wiek autora pracy,
  • spójność przekazu wyrażanego interpretacją tematu konkursu,
  • ogólne wrażenie artystyczne,
  • oryginalność i pomysłowość prac,
  • opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów,
  • walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki),
  • estetyka wykonania,
W przypadku prac literackich ważna jest także poprawna pisownia.

8. Podsumowanie kampanii.
9. Przygotowanie sprawozdania i przekazanie go do gminnego koordynatora kampanii.

Mamy nadzieję, że również działania profilaktyczne podejmowane w przyszłości zaangażują wielu uczniów i skutecznie rozpowszechnią właściwe postawy.